Παρασκευή, 8 Ιουνίου 2012

ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΒΑΡΒΕΡΗ - ΒΑΡΡΑ

           Η Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών & Καλλιτεχνών, Χρυσούλα Βαρβέρη-Βάρρα  εις ανάμνηση της εκδήλωσης η οποία πραγματοποιήθηκε στην έδρα του Σωματείου Ζερβουδάκη 17, στις 7-06-2012, αφιερωμένη αποκλειστικά στο Ποιητικό της έργο  πρόσφερε σε όλους  όσους την  τίμησαν με την παρουσία τους, την παραπάνω καλλιτεχνική εικονογραφία η οποία εκδόθηκε το πρώτον στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα " ΜΕΛΙΝΕΙΑ ΤΡΟΠΑΙΑ" το 1999 διάρκειας επτά ημερών στο Πνευματικό  Κέντρο του Δήμου Αθηναίων "ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ"

Για τη Πρόεδρο μίλισαν  ο Αντιπρόδρος ΝΙΚΟΣ ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΣ , η Γεν.Γραμ. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΛΑΧΟΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΜΠΑΤΑΛΙΑ, η Ταμίας ΕΥΔΟΚΙΑ ΜΟΥΛΙΑΝΑΚΗ , η Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων ΕΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗ , ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΙΝΑΚΗΣ , η ΖΑΝΝΕΤΑ ΚΑΛΥΒΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΣΧΟΣ , ο ΧΡΗΣΤΟΣ "ΑΤΤΙΚΟΣ" , η ΕΦΗ ΣΕΛΙΜΗ και πολλοί φίλοι και μελη τους οποίους θα παραθέσω συμληρώνοντας αυτό το δημοσίευμα. 

                                                    ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΒΑΡΒΕΡΗ ΒΑΡΡΑ 
                     (Γράφει για το έργο της η ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΛΑΧΟΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ -ΜΠΑΤΑΛΙΑ)

            
          Η κα Χρυσούλα Βαρβέρη - Βάρρα είναι ένας αληθινός πνευματικός ηγέτης στο χώρο των Γραμμάτων, αγωνιζόμενη σ’ όλες τις μορφές του λόγου.
 Δρα πάντοτε σαν αγνός αγωνιστής για το σύγχρονο πνευματικό εγερτήριο της ανθρωπότητας, στην οποία εύχεται να ονειρεύεται μόνο σωστά, για να φιλιώνονται οι λαοί στο κατώφλι της νέας πορείας, λευτερώνοντας τον άνθρωπο. 
     «Ο Πλανήτης μας πλέον την βαθμολόγησε με άριστα και τρέχει τώρα στο άπειρο σαν Ολυμπιονίκης, φορώντας τον κότινο της απελευθέρωσης», αφού ο «Προκρούστης Γη δεν αγγίζει πια τα πέλματά της».
      Αυτήν την σύγχρονη ηρωίδα καλούμε σήμερα να σας γνωρίσω και το αίσθημα της ευθύνης κυριολεκτικά είναι πολύ βαρύ, αφού πρέπει να αναφέρω τόσα πολλά μέσα σε λίγες σελίδες και σε ορισμένο χρόνο. «Το έργο και η προσφορά μου, οι πίκρες και οι χαρές μου, δεν… συμμαζεύονται ! ! !   Δεκάδες χρόνια αγώνες Είναι πάρα πολλά», λεει η δημιουργός, είναι αγώνων αμπελώνας…………

ΑΓΩΝΩΝ ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ   (Έλλειμμα ευτυχίας σελ 97)

Κλάψτε τη Γη μας σήμερα, μην άκλαφτη πεθάνει,
Γιατί είναι κρίμα κι άδικο τις άνοιξες να θάβουν.
Μοιρολογήστε τα παιδιά Ηρωδιάδες πόλεις
Τι το καλό εθύμωσε και το κακό θεριεύει.
Χολή και ξύδι η ζωή, που αγναντεύει ο Χάρος.
Λιθοβολήστε το κακό, πριν το καλό αγριέψει.
Τούτο το μοιρολόι μου δεν έχει Χώρας χρώμα
είναι της Γης ανάθεμα και δολοφόνος ήλιου.
Ω, «η ανάσταση νεκρών» αργεί, κι εγώ πεθαίνω
τα σάβανα του Έρωτα τρανεύσιν αφροσύνη.
Φωνές μου αγαθόπνοες, βραχνιάσατε αιτούσες
ψωμί, ΕΙΡΗΝΗ, λευτεριά και δίκια να ζητάτε,
Στη σκέψη μου λαμπάδιασαν τα αστέρια της σοφίας
Κι όποιος αγάπης μισητής, να ντρέπεται μονάχος.
Αν μείνει ο ποιητής βουβός στην Κόλαση της πλάσης
τότε οδηγός και πλαστουργός στο Ποίμνιο δεν λάμπει.
Κάλλιο οι πέντε στίχοι του γι’ αγάπη και ΕΙΡΗΝΗ.
Παρά νεκρός και ζωντανός μέσ’ στην παραφροσύνη.
Τα όργανα είναι για χορό κι η σκέψη για καρβέλι
το μεροδούλι του φτωχού, «χαρά» για τον χορτάτο.
Ο Χάρος σέρνει το χορό και κλαινε οι ελπίδες
κι ο έρωτας αφτέρωτος την γνώση ταπεινώνει.
Ήχος ακούγεται γλυκός, δεν είναι θρηνολόι
είναι της έχθρας σάβανο και νίκη της ΑΓΑΠΗΣ.
Είναι ΕΙΡΗΝΗΣ Φωτισμός, Σοφίας εμβατήριο
είναι χαμόγελα παιδιών
κι ΑΓΩΝΩΝ ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ!!!

 Η  Ζ Ω Η  Τ Η Σ
     Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νίκαια. Είναι Μικρασιατικής καταγωγής. Ορφάνεψε μικρή και γι’ αυτό λάτρεψε την αγωνίστρια προσφυγοπούλα μάνα της. Φοίτησε στο εξατάξιο γυμνάσιο της Νίκαιας όπου όλοι οι καθηγητές της την προώθησαν στη λογοτεχνία και την ενθάρρυναν να προχωρήσει.Την μεταγυμνασιακή της μόρφωση, ανέλαβε ο αείμνηστος ανθρωπιστής, διευθυντής τότε του Υπουργείου Παιδείας κ. Μιχάλης Μαντούδης. Το πρώτο τυπογραφικό το εξέδωσε σε ηλικία 14 ετών. Η κ. Βάρρα αναδείχθηκε μέσω του Ημερησίου Τύπου πολύ νωρίς στο χώρο των Γραμμάτων από την ιδιαίτερη πατρίδα της. Αν ήθελε κανένας να την γνωρίσει στα παιδικά της χρόνια, στην ποιητική της συλλογή «Τα πρώτα μου βήματα» θα πρόσεχε πως η ψυχή της ανεβαίνει ψηλά, πέρα από τον γήινο κόσμο, πως μοιάζει με άστρο λαμπρό, μαγικό το ποιητικό της φτερούγισμα.
     Πρόσφατα στη Νίκαια η Μητρόπολη με έξοδα της, κυκλοφόρησε μία Ανθολογία 1700 σελίδων με μεγάλη επιτυχία που αναφέρεται σε όλες τις προσωπικότητες της Νίκαιας από το 1922 έως σήμερα. Η κ. Χρυσούλα Βαρβέρη – Βάρρα αποκαλείται μέσα στις σελίδες της, ως κορυφαία λογοτέχνιδα, δημιουργός της σύγχρονης Νίκαιας. Την πατρίδα της την αναπολεί πάντα με σεβασμό και στην μνήμη της κατέχει την πρώτη θέση. Οι στοίχοι της «Μνήμη» ενσαρκώνουν την παντοτινή θύμηση της.

ΜΝΗΜΗ (Έλλειμμα ευτυχίας σελ 33)
Μ’ αρέσει να προσφέρω
αγάπη, γνώση, δώρα, τιμές
λεφτά, όσα λίγα κι αν έχω.
Τρωω τόσο απλά…
Η ψυχή μου είναι γεμάτη
από τον Ήλιο…
Πλούσια από τον σοφό λόγο,
γεμάτη από έργο.
Κλείνομαι μέσα στο σπίτι μου
γεμίζοντας τα χαρτιά μου
με όνειρα, που σαρκώνονται.
Γεννήθηκα πάμπλουτη
από τότε, που είδα το φως
σ’ ένα προσφυγικό σπίτι,
Οδός Μενεμένης 2, στη Νίκαια.
Ποτέ δεν ξέχασα Πατρίδα μου
πως γεννήθηκα στη Φάτνη…

 Στην πρώτη της νιότη παντρεύεται τον εκλεκτό της καρδιάς της, το 1967. Από το γάμο της απέκτησε δύο παλικάρια, τον Στέλιο και τον Αργύρη Βάρρα τα οποία σήμερα και τα δύο είναι επιστήμονες. Όλοι μαζί την φροντίζουν, την βοηθούν «παρασκηνιακά» στις δραστηριότητές της, την συμβουλεύουν με τον πατέρα τους, την θέλουν να ζήσει για την δόξα της Αλήθειας και να είναι για πάντα το σωσίβιο στην σκληρή θάλασσα της ζωής. Στα παιδιά της εύχεται να οδηγηθούν εύκολα στην ευφροσύνη της γνώσης.

Η ΜΗΤΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Τα παιδιά μου,
χαμογελώντας,
με λένε «τρελή».
Φτύνω ακάλυπτη,
τους κόρφους του άδικου, λένε…
Θέλουν να αποφεύγω
τα λασπόνερα, για
να με προστατέψουν.
Τα παιδιά μου,
είναι ώριμα νιάτα
και πιστεύουν σε μένα.
Θέλουν να ζήσω
για την δόξα της αλήθειας
Τα παιδιά μου,
τα παιδιά όλου του κόσμου,
είναι δικά μου!!!

      Έχει πραγματοποιήσει ξεκινώντας παιδούλα από την ιδιαίτερη πατρίδα της, πάνω από 2000 ομιλίες λογοτεχνικού και κοινωνικού – πολιτικού περιεχομένου, και επί πολλά χρόνια ως εκπρόσωπος των Λογοτεχνών, διετέλεσε ταμίας στην Ε.Ε.Δ.Υ.Ε. (Ελληνική Επιτροπή Διεθνούς Ύφεσης & Ειρήνης) τον καιρό του ψυχρού πολέμου. Ποτέ δεν εντάχθηκε σε κόμμα. Δημοκράτισσα και γνήσια Ελληνίδα πρόσφερε έργο ουσιαστικό στη χώρα μας και στους Απόδημους Έλληνες, αλλά και σε ξένες προσωπικότητες που τίμησαν τις Πολιτιστικές Ολυμπιάδες που πρώτη ξεκίνησε.
     Έχει ασχοληθεί με όλα τα είδη του λόγου. Είναι πτυχιούχος Σκηνοθεσίας, Θεάτρου και Κινηματογράφου και έχει σπουδάσει δημοσιογραφία και ξένες γλώσσες.
     Οι πολύπλευροι αγώνες της δεν της άφησαν χρόνο να προβάλλει τα θεατρικά της έργα τα οποία θεωρούνται και κλασσικά του είδους τους.
     Δέκα πέντε χρόνια πρόσφερε ιδέες και έργο στην Π.Ε.Λ. (Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών).
     Το 1985 μαζί με τον αείμνηστο Φοίβο Δέλφη συγκροτεί την Επιτροπή Λογοτεχνών  «Θεά Αθηνά» της οποίας είναι και Πρόεδρος.
     Το ίδιο έτος αγωνίζεται και με την δημοσιογραφική της ικανότητα έπεισε τη Βουλή των Ελλήνων, να αποφασίσει να διακινηθεί το Βιβλίο στον λαό μας δια μέσου της Εργατικής Εστίας. Τονίζει καθημερινά την μεγάλη σημασία που έχει για την χώρα η ίδρυση Εθνικού Τυπογραφείου και έχει καταθέσει τις προτάσεις της στη Βουλή των Ελλήνων από το 1992.
Παράλληλα προσπαθεί να γίνει πράξη η ασφάλιση των λογοτεχνών και εκδίδει τις Λογοτεχνικές Ταυτότητες.
      Αποτελεί «πολιτισμικό στοιχείο» αφού αναζωογονεί και γεμίζει με ελπίδες, αναπτερώνοντας το ηθικό των νέων, οπλίζοντάς τους με υπομονή. «Τα παιδιά όλου του κόσμου είναι και δικά της παιδιά» και θέλει να προχωρούν με τους νόμους της αγάπης, με το κάλεσμα του ιδρώτα. Η αγάπη της αυτή την προέτρεψε να κάνει αγώνες κατά των ναρκωτικών
Το 1987 συγκροτεί την Επιτροπή Αντιναρκωτικού Αγώνα των Λογοτεχνών και εφοδιάζει με πρωτοβουλία της την θεραπευτική κοινότητα « Ιθάκη» με 2500 βιβλία.
     Αφιέρωσε το 1989 – 90 στο πρώτο Πνευματικό κέντρο της Ελλάδος, στην Αθήνα, την γιορτή της Μητέρας στην πονεμένη μάνα του Ναρκομανούς παιδιού. Στην γιορτή αυτή είχαν παραστεί μητέρες από την Θεραπευτική κοινότητα «Ιθάκη» και το κοινό αγόρασε βιβλία ενισχύοντας την οικονομικά. Η εμπειρία της ημέρας εκείνης ήταν μεγάλη και για μία ακόμη φορά αποδείχθηκε τι μπορεί να προσφέρει το «ΣΩΜΑ» στην κοινωνία.

Το 1992 ιδρύει και εκλέγεται Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών & Καλλιτεχνών  και από τη θέση αυτή συνεχίζει το Εθνικό της έργο μέχρι σήμερα, το οποίο έχει Διεθνή απήχηση, αφού συνεργάζεται  με λογοτέχνες όλης της Ελλάδος και της Διασποράς σε όλο τον κόσμο, με ξένους Πνευματικούς Δημιουργούς που αγαπούν την Ελλάδα και σέβονται τον πολιτισμό της.


Επαλήθευση

Όταν η γη ξεψυχήσει
στην αγκαλιά του άπειρου
ελάτε φιλέλληνες και έλληνες
να γιορτάσουμε την Ελλάδα.
Μετανάστες, σ’ άλλους πλανήτες,
θα δείτε
φυλής ελληνικής
να είναι γένος.
Αν το πνεύμα κινείται Αν το πνεύμα κινείται
γοργά, σαν το φως,
τότε, το κέντρο ακτίνας,
η Χώρα μου είναι.
Η σοφία του μέτρου
θα λάμψει παντού !!
Ίδια νομή για το δίκιο
θα κινά, απ’ το ίδιο σημείο !!
(Έλλειμμα Ευτυχίας)

     Για τους Συμβούλους και τα μέλη της Δ.Ε.Ε.Λ. εκφράζει πάντοτε την ευγνωμοσύνη και τα συγχαρητήρια για την αγάπη  και τη συμπαράσταση τους. Χαίρεται για την πρόοδο των μελών της Εταιρίας, ενσταλάζει τις αξίες και προσπαθεί για το καλό όλων. Κοινό αίτημα πλέον είναι να  προλογίσει τα βιβλία τους, να τα παρουσιάσει, κι αυτή αγόγκιχτα επιτελεί το έργο της με χαρά, υπευθυνότητα και πολλές φορές και με προσωπικές θυσίες σε βάρος της υγείας της.
     Το μεγάλο ποιητικό και πεζογραφικό της έργο έχει μεταφρασθεί από τα Ελληνικά στα Αγγλικά και από την Αγγλική γλώσσα στην Ισπανική, Ιταλική, Γαλλική, Κινέζικη, Ρουμανική, Γερμανική, Μεξικανική διάλεκτο, από γνωστούς λογοτέχνες όλου του κόσμου. Φιλοσοφικά κείμενα έχουν μεταφρασθεί από την Μαντώ Κατσουλού, τον Ζανκ Χι, την Τερέσινκα Περεϊρα (ΗΠΑ) και άλλους μεταφραστές (λόγω της ιδιότητάς της ως μέλους της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ακαδημιών Κουλτούρας). Είναι από τους πιο πολυμεταφρασμένους ποιητές της Ελλάδας και  αυτό την καθιστά ποιήτρια όλου του κόσμου.
       Καθιέρωσε την σύγχρονη «Ολυμπιάδα Πολιτισμού», τα «Παναθήναια» και την Ετήσια «Γιορτή των Ποιητών» η οποία γίνεται στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, συνήθως κάθε Φεβρουάριο και η μεγάλη συμμετοχή του κοινού για ν’ απολαύσει τις ποιητικές μπομπονιέρες, την ερωτική ποίηση και την δωρεάν προσφορά των λογοτεχνικών βιβλίων, θυμίζει σημαντικές πολιτικές συγκεντρώσεις.
            Η Χρυσούλα Βαρβέρη – Βάρρα καθιέρωσε για τους ανθρώπους του Πολιτισμού τον Κότινο Ελαίας και Δάφνης, αναδεικνύοντας τους πρώτους Ολυμπιονίκες του πολιτισμού και όχι μόνο λογοτέχνες. Καθιέρωσε πολλά και αξιόλογα μετάλλια, βραβεία και τιμητικά διπλώματα, όπου με αυτά δικαιώνει ανθρώπους των Γραμμάτων και των Τεχνών. Εμπνεύσθηκε τα χρυσά μετάλλια «Αθηνάς», «Σοφίας», «Αρετής & Τόλμης», «Διονυσίου Σολωμού», «Βεργίνας» «Ειρήνης» και το « Ολυμπιακό μετάλλιο Ομήρου – Μελίνας» για τις Διεθνείς προσωπικότητες της Μητροπολιτικής Ελλάδας, του Αποδήμου Ελληνισμού και των ξένων Χωρών.
     Το 1991 το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Κουλτούρας στο Λουξεμβούργο κάλεσε πνευματικούς ηγέτες από όλα τα μέρη για να καταθέσουν προτάσεις σχετικά με την δικαίωση των λαών και όχι μόνο, η κ. Βάρρα όχι μόνο εκπροσώπησε επαξίως την χώρα μας, αλλά οι προτάσεις της έτυχαν και  θερμής ανταπόκρισης από τον πρόεδρο Ζακ Ντελόρ και για αυτήν την επιτυχία έλαβε γνώση η Βουλή των Ελλήνων.

ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Σε διεθνές συνέδριο
η γνώση κάλεσε
τους πάντες να βρεθούνε.
Τα σκαλοπάτια του Ναού,
για την δικαίωση λαών,
αγνοί ηγέτες να ανεβούνε!!

     Είναι μέλος της Δελφικής Ιδέας που εδρεύει στις Βρυξέλλες με πρωτεργάτες την Ισαβέλλα Μαράτου – Αργυράκη, τον Μαρσέλ Βουαζέν, τον αείμνηστο Γιάννη Κουτσοχέρα κ.α, μέλος της Βιβλιοθήκης Εθνικής Αντίστασης και έχει αναγορευθεί ακαδημαϊκός από ακαδημίες της Ιταλίας 1993, της Κορέας και επίτιμη Διδάκτωρ λογοτεχνίας στις ΗΠΑ. Είναι επίσημη αντιπρόσωπος και μέλος της Κλασσικής Ακαδημίας της Φλωρεντίας στην Ελλάδα, η οποία συνεργάζεται με την Ακαδημία Αθηνών. Το 1993 η σπουδαία αυτή Ακαδημία την αναγόρευσε επισήμως Ακαδημαϊκό  και το 1998 με εισήγηση του Προέδρου Χαν-Χι-Μπεκ αναγορεύεται από την Ομοσπονδία Ακαδημιών Κουλτούρας στη Σεούλ, επίτιμη Διδάκτωρ λογοτεχνίας για την διατριβή της «Λογοτεχνικός Λόγος».
     Το 1997 εκδίδει το μνημειώδες έργο της Ανθολογίας στο οποίο συμμετέχουν στις 400 και πλέον σελίδες του,   Πανέλληνες Δημιουργοί ανταμώνουν τις σκέψεις τους και φιλιώνονται για την εξάπλωση της γνώσης. Τα μηνύματα της Ανθολογίας ταξιδεύουν στα πλάτη της Γης και το τίμημα της Προέδρου ήταν πολύ μεγάλο. Όλοι αισθάνθηκαν την ανάγκη να στείλουν ένα «ευχαριστώ» και οι Φορείς των Γραμμάτων και του Πολιτισμού να την βραβεύσουν για μια ακόμη φορά.
        Μπορεί να μην εντάχθηκε σε κάποια πολιτική παράταξη, έχει όμως παρουσιάσει στο Πνευματικό κέντρο Δήμου Αθηναίων προσωπικότητες της πολιτικής ζωής, Βουλευτές, Υπουργούς, άνδρες και γυναίκες που ανήκουν σ’όλες τις πτέρυγες του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
            Για το λογοτεχνικό της έργο και τις διεθνείς δραστηριότητες της έχει βραβευθεί από πολλές Ακαδημίες του Εξωτερικού αλλά και από πολλούς αξιόλογους φορείς της Ελλάδας. Επί δυο συνεχείς δεκαετίες συνεργάζεται με το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, προωθώντας με τον δικό της τρόπο τον Πολιτισμό σε διεθνές επίπεδο και έχει επανειλημμένως δεχθεί θερμά συγχαρητήρια από το Πολιτιστικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τον Δήμο Αθηναίων και την Βουλή των Ελλήνων. Η θητεία της στο Πνευματικό Κέντρο είναι μακρόχρονη και δικαιωμένη. Τα μετάλλια και οι πλακέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό με τις οποίες τιμήθηκε είναι πολλές δεκάδες.
     Με πρωτοβουλία της καθιέρωσε τα επινίκια Συγγραφέων και Ποιητών της Εθνικής μας Αντίστασης 1941 – 44. Στις    04 – 12 – 2000 τίμησε και βράβευσε σε Εθνική βάση τους συγγραφείς της εποποιίας (1941 – 44) με μεγάλη επιτυχία, στο Πολυδύναμο κτήριο του Δήμου Αθηναίων, όπου τιμήθηκαν συγγραφείς από όλα τα ιδεολογικά στρώματα και οργανώσεις ΕΑΜ – ΕΛΑΣ – ΕΔΕΣ.- ΕΠΟΝ.
Εμπνεύσθηκε το μετάλλιο της Εθνικής Αντίστασης και φιλοτέχνησε μαζί με την ομιλούσα το Δίπλωμα, το οποίο το Γενικό Επιτελείο Στρατού, στο Πεντάγωνο, τιμώντας την Εθνική προσφορά της το τοποθέτησε σε περίοπτη θέση με εντολή του Στρατηγού της Διεύθυνσης Ιστορίας Στρατού κ. Ιωάννη Κακουδάκη, την Άνοιξη του 2001.


Αντάρτισσα περήφανη

Θα μείνω για πάντα.

Φως Ιλαρό…..

Να δικαιώνω και να δικαιώνομαι.

Να ψάχνω για το δίκιο και ν’ αμύνομαι.

Να φοράω της Αλήθειας το στεφάνι, γαλανόλευκο.
Ν’ απαιτώ το δίκιο και να θέλω διαφάνεια.
Να δίνω και να παίρνω στη Ζωή.
Ν’ αγαπώ όλα τα Χρώματα της Ίριδος…..
Τους Μπλε, τους Γαλανούς, τους Πράσινους, τους Κόκκινους!
Ν’ αντιδρώ.
Να πονώ.
Να προσφέρω.
Να πεθαίνω.
Ν’ ανασταίνομαι!!
Αντάρτισσα περήφανη θα μείνω πάντα.
Φλερτάροντας Αγώνες και Ιδέες με Οράματα.
Θα σέρνω το χορό μου, μοναχή,
ως τα γεράματα…
Κι αν το ποτήρι μου πικρό,
θα πίνω το νερό μου σιωπηλή
με του ΑΓΩΝΑ την ευχή.
Αντάρτισσα περήφανη θα μείνω πάντα.
Για να ζυγίζω τη Ζωή με το καντάρι της
Αριστερούς και Δεξιούς μέσ’ το πιθάρι της.
Καταμεσής θα τους προτείνω ξεκινήματα
Φως Ιλαρό,
Νέες Ιδέες και … ανοίγματα!!

 Έχει αδυναμία στην Ζωγραφική, στην Μουσική, στους καλλιτέχνες γενικά και γι’ αυτό και την παρέα της την πλουτίζει με ανθρώπους που ασχολούνται με την Τέχνη,  αυτή που αναμφισβήτητα ομορφαίνει την ζωή.
     Αν ήθελε κάποιος να αναφερθεί στις εφετινές δραστηριότητες της  η πρόεδρος και ιδρύτρια της Δ.Ε.Ε.Λ. κ. Χρυσούλα Βαρβέρη – Βάρρα, μετά από σχετικό έγγραφο του Ε.ΚΕ.ΒΙ, εργάσθηκε σκληρά όλο το καλοκαίρι για να ενημερώσει εκατοντάδες λογοτέχνες της Ελλάδας και του εξωτερικού για συμμετοχή και προβολή τους στην Διεθνή Έκθεση της Φραγκφούρτης.
Μετά το πέρας της εκθέσεως, όλα τα βιβλία  δωριστικαν στις Ελληνικές Κοινότητες της Γερμανίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι Γερμανοί διανοούμενοι από την Φραγκφούρτη σε εκδηλώσεις τους  παρουσίασαν την Ποίηση, την διεθνή αγωνιστικότητα για την Ειρήνη και το δημιουργικό έργο της λογοτέχνιδας κ. Χρυσούλας Βαρβέρη – Βάρρα μεταφρασμένη στην Γερμανική γλώσσα από τους ίδιους.
Η Πρόεδρος για προσωπικούς λόγους δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην πρόσκληση της καθηγήτριας Πανεπιστημίου, Ακαδημαϊκού και Συγγραφέως κας. Ilse von Heydwolff Kallimann, την 30η Σεπτεμβρίου για να πραγματοποιήσουν με ομάδες Γερμανών Λογοτεχνών εκδηλώσεις προς τιμή των  δυο χωρών. Η Δ.Ε.Ε.Λ. ωστόσο έστειλε τα παραστατικά των αγώνων της, τρία διπλώματα με παράσταση του Σωκράτη και αντίστοιχα μετάλλια.
      Ακόμη επιμελείται την έκδοση νέας ανθολογίας για την Πνευματική Ολυμπιάδα του 2004,
      Ουδείς πλέον μπορεί να αμφισβητήσει την ουσιαστική και διαχρονική προσφορά της. Έχει με πρωτοβουλία της εδώ και πολλά χρόνια επενδύσει πάνω από 100 βιβλιοθήκες του εξωτερικού και της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένης και αυτής των Φυλακών Κορυδαλλού. Φροντίζει ιδιαίτερα τον Δήμο του  Ηρακλείου στον οποίο μονίμως ζει από το 1973 με την οικογένεια της. Όλος ο πνευματικός κόσμος της Ελλάδος την γνωρίζει, ιδιαίτερα οι παλιές προσωπικότητες των Γραμμάτων και των Τεχνών, καθώς και πολιτικοί όπου τιμήθηκαν στο Α’ Πνευματικό κέντρο της Αθήνας καθώς και στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνας Μερκούρη. Η φυσική της θέση είναι ανάμεσα στους απλούς λογοτέχνες – ποιητές και όχι στεγανοποιημένη σε γυάλινο πύργο. Και κατά τον Άντερσεν «φορά πάντα την αόρατη στολή του Αυτοκράτορα» και ο ρόλος της είναι να δείχνει ότι «ο Βασιλιάς είναι γυμνός και όχι να περιγράφει το ανύπαρκτο φανταστικό ρούχο του».
 ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ
Βιβλία μελέτες που έχουν κατατεθεί με αριθ. Πρωτοκόλλου στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος και έχουν κυκλοφορήσει σε βιβλία (καθώς και στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, στην Πολιτεία ένα μέρος του έργου της προσφάτως).
1960
1960 Τα πρώτα μου βήματα (ποίηση)
1965
1965 «Σιλωάμ» Θεατρικό (ψυχόδραμα)
1965
1965 «Φέρετρα Πολυτελείας» (θεατρικό)
1980
1980 «Προβληματισμοί και οραματισμοί» ως Χ. Βαρβέρη – Βάρα
1982
1982 έως 1994 Κριτική σε έργα Ελλήνων λογοτεχνών, άρθρα και ποίηση της σαν μόνιμη συνεργάτιδα στην εφημερίδα «Λαρισαϊκή Ηχώ» με εκδότη τον δημοσιογράφο συγγραφέα και ποιητή Δαμιανό Βουλγαράκη στην εβδομαδιαία εφημερίδα του
1982
Αποστολή στο Ελ Σαλβαδόρ «θεατρικό»
1983
«Λευτεριά κι αγάπη» Θεατρικό
1982
«Οι Αρχάγγελοι των Εθνών» Ποιητικό Έργο (αναφέρεται στην εποχή του ψυχρού πολέμου)
1986
Η φιλοσοφία της παγκόσμιας ειρήνης
1987
«Φοίβος Δέλφης» (Αίθουσα αρχαιολογικής εταιρείας)
1991
«Στοχασμοί και Όνειρα» Ποιητικό
1993
«Οριζοντίως και Καθέτως» Ποιητικό
1993
Μελέτη στο έργο και την προσωπικότητα του Κων/νου Τσιπουλή (Έλληνας ο Απόστολος των Εθνών Παν/μιο Αθηνών 2,7,1993)
1993
«Η προσφορά του Έλληνα Παν/κού δασκάλου στην έδρα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Ομιλία της κ. Ισαβέλλας Μαράτου Αργυράκη
1991
«Ο λογοτεχνικός λόγος» διατριβή στην ελληνική
1991
«Ο λογοτεχνικός λόγος» στην αγγλική μετάφραση Μαντώς Κατσουλού
1992 - 1993
Ντοκουμέντα δημοσιευμένα στον ημερήσιο και επαρχιακό τύπο από τις δραστηριότητες μου. Τόμος Α’ (φύλλα 300)
1994
Τόμος Β’ Ντοκουμέντα δραστηριοτήτων μου
1994
Τόμος Γ’ Ντοκουμέντα δραστηριοτήτων μου
1994
Προτάσεις στο Παγκόσμιο συνέδριο της Ταϊβάν 1994 και ενημέρωση της Διεθνούς Κουλτούρας για τα Χρόνια Εθνικά Θέματα της Ελλάδος (τόμος Γ’ μετάφραση Αγγελικής Λεονταρίτη) και περιοδικό Κουτί της Πανδώρας
1994
«Οι αρχάγγελοι των Εθνών» στην Γαλλική, σε μετάφραση Ισαβέλλας Μαράτου Αργυράκη
1994
«Λευτεριά και αγάπη» Θεατρικό (60 σελίδες) στην γερμανική μετάφραση Ούλας Φέλμπερ
1994
«Θριάμβου Ανάβαση» ποίηση σε μετάφραση Ισαβέλλας Μαράτου Αργυράκη
1995
Επανέκδοση Νουβέλας «Η κατοχή»
1995
Ποίηση στην αγγλική γλώσσα (μετάφραση Στέλλας Γαλανοπούλου)
1995
«Η κολυμβήθρα του Σιλωάμ» (επανέκδοση)
1995
Ποίηση στην αγγλική γλώσσα (μετάφραση Στέλλας Γαλανοπούλου)
1995
Επανέκδοση Νουβέλας «Η κατοχή»
1995
«Η κολυμβήθρα του Σιλώαμ» (επανέκδοση)
1995
Μελέτη στο έργο της Νίκης Πολίτου (το οποίον εξέδωσε η ίδια και κατέθεσε)
1995
Διευθύντρια σύνταξης της εφημερίδας «Ελληνισμός της Αμερικής» με εκδότη τον καθηγητή Παν/μίου κ. Κων/νο Τσιρπαλή)

1996
«Έλλειμμα Ευτυχίας» Ποίηση
1997
«Ε’ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ» της Δ.Ε.Ε.Λ. - "Γράμματα, Τέχνες, Πολιτισμός"
2004
2007
2011
 Ανθολογία ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ 2004
 Ανθολόγιο "ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ"
 Ανθολόγιο "ΔΙΕΘΝΗΣ ΓΙΟΡΤΗ ΠΟΙΗΤΩΝ"

Φ Ι Λ Ο Σ Ο Φ Ι Κ Η   Θ Ε Ω Ρ Η Σ Η   ΤΟ Υ   Ε Ρ Γ Ο Υ   Τ Η Σ.

     Το έργο της ζωγραφίζει το χαρακτήρα της .Όσο την μελετάς τόσο γίνεσαι εραστής των οραμάτων της. Την αγκαλιάζεις με όλη σου την ύπαρξη. Την γεύεσαι με την καρδιά σου αφού προτιμά την γλώσσα του λαού, την απλή και όμορφη και την χειροκροτείς με την συνείδηση σου. Το ποιητικό της φτερούγισμα  ανεβάζει την ψυχή της ψηλά πάνω από τον γήινο κόσμο, σαν την Μεγάλη Άρκτο. Θέλει να είναι σταθμάρχης των αγώνων για να γίνει ηγέτης μιας άλλης πορείας και να κυβερνά όλο τον κόσμο με τον δίσκο της αγάπης.
    Το επίκεντρο της Φιλοσοφίας των έργων της, ίσως ενδεικτικά μπορούν να μας το δώσουν και μόνο οι τίτλοι των: «Η κολυμπήθρα του Σιλωάμ», «Φέρετρα πολυτελείας», «Αποστολή στο Ελ Σαλβαδόρ», «Λευτεριά κι αγάπη», «Φιλοσοφία Παγκόσμιας Ειρήνης», «Στοχασμοί & όνειρα», Οριζοντίως &καθέτως», «Ο Λογοτεχνικός Λόγος», «Οι Αρχάγγελοι των Εθνών», «Θριάμβου Ανάβαση», «Έλλειμμα Ευτυχίας» & πολλά άλλα…..
Αν κάνω μια επιγραμματική ανασκόπηση στους στοίχους της θα διάβαζα για την αγάπη, την ελπίδα, την ελευθερία, το δίκαιο, την γνώση, την αυτογνωσία, την ευτυχία, την ειρήνη, την αλήθεια, την θρησκεία, την απληστία, την φτώχεια, την ομορφιά της φύσης, την απλότητα και όλα τα καθημερινά προβλήματα που βιώνει ο άνθρωπος με τα οράματα του.
     Ο καθηγητής Θεολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Σπύρος Τσιτσίγκος, γράφει πως η Χρυσούλα Βαρβέρη – Βάρρα έχει μια βαθιά στοχαστική ποίηση η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί πλανητική – συμπαντική αλλά συνάμα και οικολογική με πολύ μεγάλη θεματική γκάμα και το όλο έργο της  μπορεί να χωριστεί σε ηθικό, κοινωνικό, ψυχοπνευματικό, αισθητικό, πολιτικό, φιλοσοφικό, οικολογικό και ακόμα «διδακτικό». αφού καθορίζει στάση ζωής. Το γνώρισμα αυτό την κατατάσσει στην διαχρονική ποίηση σε αυτήν που ο χρόνος δεν μπορεί να προκαλέσει καμία φθορά. Η μεγάλη αποδοχή του έργου της μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι υπάρχει αντικειμενική ποιότητα η οποία δεσμεύει εξίσου όλους όσους έχουν σκεπτόμενο νου. Ίσως απορείτε για την τόσο μεγάλη θεματολογία και όμως είναι αλήθεια!
Η γνώση και το βιβλίο έχουν πολύ μεγάλη αξία και η έλλειψη τους είναι αυτή που μας φέρνει την δυστυχία. «Να μην γίνεις ποτέ από σοφία οκνός». Πιστεύει στην δύναμη της  η οποία είναι η μόνη που θα νικήσει.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ
Σοφοί όλου του Κόσμου ενωθείτε.
Οι προλετάριοι τα έκαναν μούσκεμα.
Οι πολιτικοί χρεοκόπησαν.
Οι ιερείς λιγόστεψαν.
Οι δάσκαλοι πόνεσαν.
Οι εργάτες πείνασαν.
Οι επιστήμονες διώχτηκαν.
Η δύναμη της σοφίας
είναι αδελφή του Σύμπαντος.
Μόνο αυτή θα νικήσει.

Κι ακόμα μας προτρέπει στο έργο της προσφοράς γιατί μόνο αυτό  θα μας  οδηγήσει με τα χρόνια στην ευτυχία, γιατί αυτό ποτέ δεν πεθαίνει αλλά μένει για πάντα φωλιασμένο στο ναό κάθε ψυχής.


ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ Η ΔΟΜΗ (Στοχασμοί και Όνειρα)
Τον πιο μεγάλο πόνο της ζωής
η λήθη με τα χρόνια ξεμακραίνει
και ότι μένει στο ναό κάθε ψυχής
είναι το έργο προσφοράς, που δεν πεθαίνει.

Τον πιο μεγάλο πόνο της ζωής
του νου το περιβόλι θα ξεράνει
μα τον ανθρώπινο αγώνα, τον πικρό
η Ιστορία με τα χρόνια θα γλυκάνει…….

Να μια αντίθεση στης ζήσης την ορμή.
Το πάντρεμα χαράς, μαζί με θλίψη.
Αρχή και τέλος, ιερής αποστολής,
μα….. του αγώνα η δομή δεν έχει λήξη…….
    Θέλει ν’ αγκαλιάσει την κοινωνία αλλά κάθε μέρα που περνά νοιώθει πως απέχουμε ο ένας από τον άλλο. Κι όσο κι αν γυρνάμε ασταμάτητα όπως ο πλανήτης να βρούμε το τέλειο, το υψηλό, αυτό είναι πάντα  γήινο, χαμηλό, φτωχό.
  
«Οι κάτοικοι των πλανητών επιβιβάζονται σε διαστημόπλοια χωρίς πνευματικές επενδύσεις. Ιδού το λάθος».
     Καθένας μας εξομολογείτε κάθε βράδυ στο μαξιλάρι του και η Ποιήτρια μας χωρίς να αποτελεί εξαίρεση έτσι δραπετεύει από τον γυάλινο πύργο των νόμων και προδιαγραφών από ένα πλανήτη που πρόδωσε την σοφία του αιώνιου σύμπαντος..
     Η ψυχή της δεν συμβιβάζεται με συνταγές κατεστημένων. Ο Θεός μας χάρισε τα αγκάθια για να αμυνόμαστε και όχι να συμβιβαζόμαστε.
     Ο τόκος του αγώνα μας θα φέρει το επιτόκιο της κάθαρσης. Η πορεία μας είναι σκοτεινή ή φωτεινή ανάλογα με το κουράγιο μας. Αυτή εξαρτάται και από το πόσο είμαστε ικανοί να αποβάλουμε το παρελθόν της ανωριμότητας και η ακατάπαυστη δύναμη της λογικής εκδηλώνει  μια φυσική δύναμη.
     «Η ψυχή της φορά τα παπούτσια της θέλησης στο διαστημόπλοιο της συνεχούς αναζήτησης». Είναι ένας μοχλός που θέτει σε κίνηση την ιστορία των Γραμμάτων, της λογοτεχνίας των καιρών μας.
Πιστεύει στη δύναμη της αλήθειας, στην αναγκαιότητα της, στα πλεονεκτήματα της όσο πικρή κι αν είναι αυτή.
Έχει μείνει τύραννος κάποιων εκλεκτών πνευμάτων που ζητούν ακόμη την απόλυτη αλήθεια, την αλήθεια  «ΜΕΓΑΛΕΙΟ». ( Προβληματισμοί και Οραματισμοί Ζωντανοί Νεκροί σελ52)
«Μέσα στης γνώσης τη φωτιά
 θα βρούμε την αλήθεια σφηνωμένη,
 ο πόθος για την ομορφιά
 μες την ψυχή μας κατοικεί,
αγαπημένοι.» και αλλού:
(Προβληματισμοί και Οραματισμοί. Κολυμπήθρα του Σιλωάμ. σελ. 102)
«Έμένα που με γέννησε η αλήθεια και με πέταξαν στην άσπρη άμμο τα κύματα της κόλασης ,,,,,,, 
 ΝΑΙ ! Θα παλέψω αιώνια στην άσπρη άμμο 
Από την μήτρα της αλήθειας ξεπετάχτηκα  Δεν μπορώ να προδώσω την μάνα μου (Προβληματισμοί και Οραματισμοί, Ιδρωμένη ψυχή, σελ.51). Η αναζήτηση της αλήθειας θα ζήσει στο μονόδρομο της αιωνιότητας, αγέραστη, παρθένα.

Ο ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΜΟΥ
Αρνούμαι να υπακούσω
σε νόμους σκουριασμένους
Αντιστέκομαι
Στο ναι και στο όχι
Παράλογης εξουσίας
Αντίβαρο της άμυνας μου,
Το μυαλό μου,
Όρθιο και αλύγιστο
Πορεύεται στον παράδεισο
 Η Χρ. Βάρρα είναι από την μια μεριά φιλόσοφος της ζωής , επιστήμονας της Λογοτεχνίας και από την άλλη, μια μεγάλη ποιήτρια που μέσα από τα ποιήματά της οι αναγνώστες  μπορούν πάντοτε να προβληματισθούν, αφιέμενοι  στον απέραντο πλούτο των σκέψεών της.
     Πιστεύει πως η συμβατικότητα στην Τέχνη και στην ζωή φτιάχνουν τα πιο γελοία «φλας- μπακ» για να διασκεδάσουν οι απόγονοί μας ,,, δεν παραλογίζομαι, λέγει, όταν μισώ την κόλαση της ανοχής Κι εννοώ κόλαση της ανοχής, αυτή που βάζει τον βρώμικο πηλό στα μάτια της Ανθρωπότητας Και ακόμα, μας προκαλεί να στοχαστούμε. Η σχέση της λογικής και της τρέλας απέχουν συχνά όσο η ζωή από τον θάνατο Όλα γίνονται γρήγορα σήμερα. Από τον πόλεμο που οδηγεί στο θάνατο, στο πόλεμο που οδηγεί στην Ανάσταση. Κι όλα αυτά τα ζούμε σήμερα «η νέα γενιά». (Προβληματισμοί και Οραματισμοί ,Ιδρωμένη ψυχή , Κολυμπήθρα του Σιλωάμ. σελ.104)
 Στο γραπτό πέλαγος των στοχασμών της σταματούμε μπροστά στην ειρήνη, την  αγάπη που απλόχερα σκορπίζει και έχει αφιερώσει την ζωή της.
     Στοχεύει στο ιδανικό της ειρήνης αφού η ελευθερία του σύμπαντος είναι δεδομένη και σταθερή.
      Την αληθινή δημοκρατία την έχει ως μάνα. Την απλότητα σαν τρόπος ζωής αφού την θεωρεί ότι είναι αφετηρία για την επιτυχία της ωφελιμότητας του συνόλου. Κι οι ισχυροί της γης πρέπει να γονατίσουν μπροστά στην αλήθεια. Η γοητεία του απλού μπορεί να έχει σχέση με το ωραίο., καμία όμως απολύτως σχέση δεν έχει με την πολυτέλεια και την χλιδή. Χλιδή και Παγκόσμια Ειρήνη δεν συμβιβάζονται. Μέσα στον φανταχτερό κόσμο της καταναλωτικής κοινωνίας μοιάζει ο άνθρωπος κουκλοθέατρο. Η συσσώρευση απογοήτευσης στις ψυχές όλων που παρατηρείται, εξαιτίας του ανταγωνισμού των οικονομιών των κρατών, μικραίνει ή και μηδενίζει τα οράματα μας για μια πνευματική, ιδανική, ανταγωνιστική κοινωνία. Το τρελό παιχνίδι των εξοπλισμών, ο ανταγωνισμός στο ποιος θα αποκτήσει τα καλύτερα έξυπνα όπλα, υποβιβάζει ακόμα περισσότερο τους στόχους των ανθρώπων εκείνων, που έχουν στόχο την βάπτιση του ανθρώπου στην Κολυμπήθρα της δικαιοσύνης και της Ειρήνης.

Σαν άνθρωπος θεωρεί ότι έχει δικαίωμα να οραματίζεται ένα νέο δημοκρατικό σύστημα που να κάνει τον άνθρωπο ευτυχισμένο.
       Ονειρεύεται ένα μέλλον φωτεινό για τους ανθρώπους απαλλαγμένο από το πάθος του ανελέητου ανταγωνισμού για την άφθονη και συχνά περιττή απόκτηση αγαθών. Πιστεύει απόλυτα ότι η απόκτηση μεγάλης χλιδής είναι πνευματική φτώχια και φορέας αδικίας. Η αναζήτηση της αλήθειας είναι συνισταμένη σοβαρών συλλογισμών που πηγάζουν από το κάλεσμα της ανθρωπότητας για την κατάκτηση της Ειρήνης. Γιατί, μόνο η Ειρήνη και η δικαιοσύνη εδραιώνουν μια θαυμάσια ισότητα για τον τρόπο της ζωής μας, μέσα από έναν αγώνα διαρκείας για το μέτρο. Η αναζήτηση του μέτρου μας εγγυάται ασφάλεια ζωής, προσφορά που εμποδίζει την αλλοτρίωση των συνειδήσεων. Η πρόοδος της ανθρωπότητας χωρίς την ειρήνη, είναι πύργος χωρίς θεμέλια.
     Ελευθερία σημαίνει θυσία και σεβασμός στην αναγκαιότητα όχι ασυδοσία και παραφροσύνη. Μόνο μέσα στο πλάνο του δημοκρατικού προσανατολισμού ο άνθρωπος διαπραγματεύεται σωστά την πνευματική του ελευθερία . Η ανθρώπινη ευτυχία βρίσκεται μέσα στην χαρά της απλότητας και αυτή η απλότητα γεννάει την αγάπη. Σοφό λοιπόν δεν είναι να ερευνούμε μόνο την αλήθεια της ζωής, σοφότερο και δικαιότερο είναι να πολεμούμε το κακό. Κι ο πόλεμος αυτός του κακού είναι το κάλεσμα του αγώνα μας για ειρήνη.
Μας προσκαλεί λοιπόν όλους στην πραγματεία της «Ιδεολογήματα – Ο τρόπος ζωής και παγκόσμια Ειρήνη» να στρατευτούμε στην μεγάλη ιδέα της γιατί αυτή και μόνο αυτή ανοίγει την αγκαλιά της στον άνθρωπο. Αυτή και μόνον αυτή τον βοηθά να ερευνά την ίδια του την φύση, να ανακαλύπτει τον εαυτό του και να προχωρεί θαρραλέα για την κατάκτηση της ευτυχίας.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΙΡΗΝΗ
(Συναδέλφωση των Λαών)
Στα ροζιασμένα χέρια μου, καθρέφτης το όνομά σου!
Κορνίζα τους οι συλλαβές, οι αγεροδαρμένες
ΕΙ – ΡΗ – ΝΗ σ’ ονομάσανε. Μυρώθηκες, ποιος
ξέρει………
σε ποια νερά κρουστάλλινα, πια ώρα και ποια μέρα;
Νάταν κλειστοί οι Ουρανοί και ο Θεός κοιμόταν;
Οι άγγελοι να ράντιζαν τα κρίνα για να ανθίσουν;
Κι η Παναγιά στη σιγαλιά κανάκευε το γιο Της
να λησμονήσει τα δεινά του πολέμου αντάρες;

Φτερούγες έχω στο κορμί και πίστη στην καρδιά
μου.
Θ’ ανοίξω δρόμο στους τρελούς για να γευτούνε
γνώση.
Ειρήνη, συναδέλφωση, κόρες μου προδομένες
η πλάση όλη καρτερά το σφιχταγκάλιασμα σας
Οχτρός σας να μη ξαναπεί; Χτύπησε την ειρήνη.
Του δούλου κλέψε το ψωμί, για να το κάνεις
σφαίρες.

Ακολουθείστε με Λαοί. Δεν είμ’ «αφορισμένος»
Είμ’ άνθρωπος – αρχάγγελος. Πορεύω τις στρατιές
σας!

     Θα ήταν πολύ μεγάλη παράλειψη να μην αναφερθώ πολύ περιληπτικά στο περιεχόμενο των προτάσεων της στο πολιτιστικό τμήμα της τότε Ε.Ο.Κ. για την δυναμική του λογοτεχνικού λόγου και την προσφορά των λογοτεχνικών σωματείων στην κοινωνία: «Το πνεύμα δεν έχει σύνορα. Μεταβάλλεται και ανανεώνεται συνεχώς και οι μεγάλοι πνευματικοί ηγέτες πρέπει να αγωνίζονται διεθνώς για την προβολή του λογοτεχνικού σώματος. Επιβάλλεται στον κάθε δημιουργό να ζωντανεύει την γραφή του με την προσωπική του παρουσία στα ουσιαστικά προβλήματα της ανθρωπότητας. Η προσωπική της παρουσία μέσα από μια συνδυασμένη δραστηριότητα στην κοινωνία με την προβολή του βιβλίου πιστεύει ότι θα επηρεάσει τον κόσμο ευνοϊκά και θα αναζητήσει κουρασμένος πλέον από την πνευματική του υποσίτιση, τους πνευματικούς δημιουργούς».
     Ιδιαίτερα, για να αναπτυχθεί η λογοτεχνία μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, χρειάζεται να πληθύνουν οι αγωνιστές των γραμμάτων οι οποίοι θα φροντίσουν για την πνευματική τροφή. Είναι ανάγκη να υπάρχει συνεργασία μεταξύ πολιτικών και μεγαλοεκδοτών, λογοτεχνών και τύπου. Η Γενική Διεύθυνση Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να δημιουργήσει ένα κοινό ενημερωτικό έντυπο που θα επιχορηγείται από το πολιτιστικό πρόγραμμα και θα ενημερώνει τα Υπουργεία Πολιτισμού και όλα τα Σωματεία, τους πολιτικούς και τον τύπο για τις δραστηριότητες του Ευρωπαϊκού Λογοτεχνικού σώματος. Ο λογοτεχνικός λόγος διανύει παράλληλο δρόμο στο έργο μιας δημοκρατικής πολιτικής και η δυναμική αυτού του λόγου δεν πρέπει να υποτιμάται αφού μόνο αυτός μπορεί να διαμορφώσει πολιτική συνείδηση, μπορεί να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες των Κοινωνιών και να βοηθήσει μαζί με τον Δημοσιογραφικό λόγο, την αναζήτηση νέου τρόπου ζωής.. Κι ο υπερπληθυσμός της Γης, μαζί με τον νέο τρόπο Ζωής, θα ουσιαστικοποιήσουν αυτές τις αναζητήσεις. Αν πιστέψουμε στην αναζήτηση και στην συναισθηματική βελτίωση των λαών, θα πρέπει να επιτρέψουμε στην ελευθερία να συνοδοιπορήσει με την απλότητα . Οι λογοτέχνες γνωρίζουν πολύ καλά, πως όσο απομακρυνόμαστε από την απλότητα τόσο οδηγούμαστε στην αβεβαιότητα και το άγχος.
Μέσα στο συμπυκνωμένο λόγο της βρίσκουμε απάντηση σε πολλά ερωτήματα που μας βασανίζουν . Γιατί σήμερα είναι τόσοι πολλοί οι δυστυχισμένοι ; γιατί τόσο έλλειμμα ευτυχίας.

Έλλειμμα Ευτυχίας

Πλούσιος ήσουν
όταν περπάταγες γυμνός,
αγοράζοντας παλιά βιβλία.
Φτωχός έγινες,
σαν άρχισες να μετράς
τις καταθέσεις σου
 στην τράπεζα.
Η ανασφάλειά σου
είναι έλλειμμα ευτυχίας.(σελ.11)

           

     Το θεατρικό κοινωνικό  δράμα  «Λευτεριά κι Αγάπη», αναλύει τον προβληματισμό και τη θέληση του ανθρώπου να επιδιώξει την ισορροπία δικαιοσύνης και δημοκρατίας. Αν η έννοια της δημοκρατίας έχει σχέση με την απεριόριστη λευτεριά του φιλελευθερισμού, η έννοια της αγάπης έχει σχέση με τη θυσία και τη δικαιοσύνη. Ποιο λοιπόν από αυτά τα δυο συστήματα πρέπει να υπερισχύσει στον τρόπο ζωής μας; Αυτά όλα τα εξηγεί  με το «πιστεύω της» μέσα στο έργο..
     Η κα Χρυσούλα Βαρβέρη – Βάρρα τα εξετάζει όλα μονάχα με τη δύναμη της σκέψης. Ανήκει στη νέα γενιά των φιλοσόφων. Το πνεύμα της το δυνατό, το υπομονετικό σηκώνει πολύ φορτίο και τρέχει σαν την «καμήλα» φορτωμένη στην έρημο. Το φορτίο της όμως αυτό είναι ένα μεγάλο «πρέπει», οφείλω στην τέχνη, στην αλήθεια, στην γνώση, στην λογοτεχνία, στα γράμματα, στην κοινωνία, στην οικογένεια, στον πολιτισμό, στην Ελλάδα, στην οικουμένη.

     Ας αποτυπώσουμε στην ζωή μας τη σφραγίδα της αιωνιότητας……..

ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ









ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΒΑΡΒΕΡΗ - ΒΑΡΡΑ ~ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ CHRYSSOYLA VARVERI - VARRA ~ AWARDS




Μερικές από τις Βραβεύσεις